zondag 22 maart 2020

Kaartje voor Agnes

Mijn eerste kaartje om zomaar even weg te sturen naar mensen die ik een poosje niet zie is voor Agnes, mijn vriendin.
Ik heb dit model gezien op een live uitzending van Jenine Siemerink van HobbyVision.
Zij hebben, zoals velen, de winkel tijdelijk gesloten en komen nu bijna dagelijks op deze manier iets leuks laten zien. Erg leuk om naar te kijken (en luisteren) en inspiratie op te doen.
You yube filmpje is hier te zien...
De link werkt wel maar start op de helft van het filmpje dus even terug scrollen als je hem helemaal wilt zien...


De vorm is iets anders omdat ik de mal niet had die Jenine gebruikt heeft...


Maar zo is het een beetje van Jenine en een beetje van mezelf geworden.


Aan de binnenkant een bloem op een leuke doily geplakt...


...en een stukje opengelaten om een briefje achter te schuiven.

Nu zijn mijn twee kleine kleinkinderen aan de beurt. 
Tibbe van vier jaar heeft er niet zo'n weet van wat er aan de hand is maar Mirte van zzes jaar wel. Ze heeft het best moielijk met het lesgeven van papa...de juf doet het heel anders en veel beter. En Tibbe mag spelen (ook schoolopdrachten maar in haar ogen speelt hij gewoon) en ik moet gewoon leren......
Maar het lesgeven gaat mijn zoon steeds beter af!!!

Ik hoop dat jullie allemaal voorzichtig zijn en toch maar zoveel mogelijk thuis blijven, dan zijn we er hopelijk snel doorheen....

Liefs Joke

12 opmerkingen:

Elly zei

Wat een mooie kaart Joke! En het designpapier is ook prachtig.
Ja het is zeer moeilijk te bevatten voor de jongere kinderen.
Groetjes Elly

Martha zei

Hoi hoi Joke
Wat mooi zeg, leuk dat je een andere vorm ervan hebt gemaakt! Mooi dp!
Tja lesgeven is ook een vak apart immers, maar aldoende leert men!
Liefs Martha

Eri zei

Je kaart is prachtig geworden Joke, en wat een leuk modelletje heb je ervan gemaakt. Tof het briefje achter de doily.
Mijn kleinkinderen zijn nog een beetje jonger, die snappen er ook niets van, en het wordt ook steeds moeilijker om ze bezig te houden. Voor hen zijn al een paar kaarten onderweg!
Groetjes, Eri

Caroline zei

Heel leuk model, ga snel het filmpje even bekijken.
Tja, lesgeven thuis is toch anders dan dat de juf dat doet. Gelukkig maar dat het toch door kan gaan.
Groetje Caroline

Grietje Jansen zei

Leuk model zeg, en mooie kaart heb je ervan gemaakt.
Zal je vriendin vast leuk vinden.

Grietje

gerda zei

Wat een mooie invulling van Jenine haar voorbeeld. Heb het filmpje ook al bekeken. Ja, het is voor iedereen moeilijk. En het zal nog wel een tijd aanslepen. We moeten er maar het beste van maken.

Scraptastisch zei

Juist leuk dat je een andere stans het gebruikt Joke krijg je toch weer je eigen inbreng erin. Het is hartstikke mooi geworden en je vriendin Agnes in de wolken met jouw mooie kaart! Stil in huis hè Joke, ik ben ook aan het knutselen op mijn vrije dag en tussendoor even gezellig op blog visite. Iedereen heeft wel een verhaal tijdens deze corona, zo ineens moeten ouders les geven en nog maar zien wat het straks gaat doen met de toetsen en examens. take care en lieve groetjes van mij!

Rosina zei

Hoi Joke...wat een beeldig kaartje is dit, heel mooi modelletje en prachtig designpapier ervoor gebruikt...Ik ga zometeen naar het filmpje kijken...
groetjes Rosina

Els zei

Een super mooie kaart is dit en wat een mooi designpapier heb je gebruikt.
Agnes zal deze vast heel mooi vinden. Prachtig hoe je de voorkant hebt bewerkt.

Jannie den Butter zei

Je kaart is superrrrr mooi Joke!!
Daar zal Agnes vast blij mee zijn.
Je hebt er wat moois van gemaakt.
Groetjes Jannie

Frouwkje zei

Wat mooi!!! Joke.
Daar zal Agnes zeker blij mee zijn.
Lesgeven is ook een vak apart, maar al doende leert men, toch?
Voor kinderen is dit ook allemaal moeilijk te bevatten.
Inderdaad maar hopen dat iedereen zich aan de regels houdt, volgens mij gaat dat best wel redelijk hier in Nederland.
Hou je goed!! en veel liefs, Frouwkje

Marlies zei

Een hele mooie chique kaart voor je vriendin. Een leuk model en prachtig papier heb je ook gebruikt! groetjes, Marlies