zaterdag 11 april 2020

Schuifkaart wordt schuifdoosje...

Afgelopen week werd ik 's nachts om 3 uur wakker en ineens kwam het idee in me op om van de schuifkaart een doosje te maken. Ik had geen idee of dat kon en bleef er maar over nadenken. Om  5 uur was ik er nog mee bezig en ben toen maar opgestaan en er aan begonnen en ja...het is gelukt!!!


Ik heb alleen wit papier gebruikt en dat gekleurd met Distress Ink en vervolgens wat stempels er op gezet. Ik kijk tegenwoordig erg veel naar de live uitzendingen van Jenine Siemerink en daar zie ik zoveel leuke technieken langskomen en onder ander dus ook deze...



De klepjes gaan allemaal naar de zelfde kant open, niet omdat ik dacht dat het leuk was maar omdat ik een foutje had gemaakt ;-)
Maar dit is ook leuk toch?
Karin (mijn dochter) vond het niet erg...


Voor mijn zoon en zijn gezin deze nog gemaakt in iets meer paaskleuren.




In het doosje heb ik een vakverdeling gemaakt zodat iedereen zijn eigen eitjes heeft, vooral met kleine kinderen wel belangrijk ;-)


Het was erg leuk om te maken!!!

k wens jullie allemaal fijne paasdagen toe en geniet van het mooie weer!!!

Liefs Joke

15 opmerkingen:

gerda zei

'Tjonge wat is dit mooi geworden. Ïk zou niet kunnen kiezen tussen deze 2 prachtige creaties. Heb je misschien een beschrijving van de doos/doosjes? Is dat 1 geheel of 4 aparte doosjes?

Ans Gilbert zei

Het zijn prachtige doosjes Joke, leuk dat het 4 aparte doosjes met eitjes zijn, ik vind de kleuren ook erg mooi
Fijne paasdagen
Ansx

Karin zei

En we zijn er zooo blij mee! Echt een waar kunstwerk, dankjewel!!! Xx

Els zei

O Joke wat leuk dat je dan zo vroeg opstaat en er aan gaat beginnen. Toppie hoo!!
Het is ook een heel mooi doosje geworden met de paaseitjes erin.
Echt een super ideetje van jou.
Ik kijk ook graag naar de technieken bij Jenine.
Fijne paasdagen Joke.

Cobie zei

Super leuke doosjes Joke. Jij bent een kei in doosjes maken! Fijne paasdagen.
Groetjes Cobie

Eri zei

Wow, wat zijn ze super Joke, als het zo goed lukt kun je daar nog eens keer je slaap voor laten! Wat gaaf dat je de namen onder de flapjes hebt gezet.
Fijne Paasdagen!
Groetjes, Eri

Creanita60.blogspot.nl zei

Wow wat super mooi geworden mooi hoe je alles hebt gestempeld en de kleuren zijn ook mooi gekozen.
Fijne paasdagen!
Groetjes Anita

Rosina zei

Wooow wat een gave paasdoosjes Joke...wat er bij jou s'nachts al niet voor mooie ideeen op komen borrelen...IK vind ze GEWELDIG!!!

lieve groetjes Rosina

Hobby Hoogland zei

Hoi Joke nog bedankt voor je reactie en inderdaad dat konden wel een paar malletjes zijn, maar gauw betalen en vergeten.
Wat zijn dit leuke doosjes , zo mooi gemaakt en dan dit idee bedenken in je bed en daar vroeg voor opstaan .
Je zeg wel eens in een berichtje dit had ik niet kunnen verzinnen maar dit had ik niet kunnen verzinnen.
Zo mooi de kleuren die je hebt gemaakt op het papier ,prachtig.
Dit is eigenlijk wel een uitdaging en misschien zie je dit bij mij nog voorbij komen.Bedankt voor deze tip.
Wens je fijne paasdagen doe voorzichtig en blijf gezond.

liefs Marjan.

Marlies zei

Je bent wel erg vroeg opgestaan om je doosjes te maken Joke maar wat zijn ze mooi! een geweldig idee en heel leuk cadeautjes. Fijne Pasen. groetjes, Marlies

Martha zei

Hoi hoi Joke
Wat een leuk idee, ik vind het ook zo mooi uitgewerkt! Jij bent echt een doosjeskampioen!
Heerlijk om zo te experimenteren, ook leuk zoals je het dp hebt gemaakt!
Fijn dat het ook zo is gewaardeerd!
Prima kado!
Ik ga de schuifkaart proberen te maken, vind het zo'n leuk patroon!
Liefs en fijne paasdagen!
Martha

Elly zei

Wauw Joke!! Ze zijn echt geweldig mooi.
Ja herken dat gepieker snachts, alleen hihi ik kom er niet voor uit.
Het zijn hele mooie kadootjes geworden.
Fijne dag vandaag, groetjes Elly

bolletjelucky.blogspot.com zei

Geweldig zoals je beschrijft hoe je in bed lag te denken en er uiteindelijk uit moest om aan de slag te gaan Joke..héél herkenbaar hihi.
Ik vind je doosjes supergaaf geworden en zo knap zoals je dit éven omzet van kaart naar doos. Mijn complimenten hoor, helemaal top vind ik.
Fijne Paasdagen.
Lieve groetjes Miranda

JanniedenButter zei

Wat zijn je doosjes geweldig mooi Joke!!!!
Hoe krijg je het voor elkaar,knap hoor.
Dan duurt de nacht niet zo lang meer.
Leuk dat dit er uit voor kwam.
Je schuifkaartje is ook prachtig.
Groetjes Jannie

Annie H zei

Prachtige creaties hoor, ik dacht al welk papier zou dat zijn maar zelfs dat heb je zelf bewerkt, top hoor. In dit geval spreken we zeker niet over 'foutje' maar over een andere variant :-) Gelukkig hebben je slapeloze uurtjes heel wat moois opgebracht.
groetjes, Annie